Kelowna

Idag har vi åkt innåt landet till Kelowna, det är en liten stad med berg på alla sidor, värmen är ganska tryckande här och det är väldigt torrt i luften, tillskillnad från Vancouver som är extremt fuktigt.
På vägen stannade vi hos Mats andra släkting, Ginas kusin. Om jag förstått det rätt är Mats morfar kusin med Ginas pappa, resten får ni räkna ut själva.... De bor i Meritt, en stad på vägen hit, den ligger också i en dal med höga kullar på alla sidor med farmlandskap, det jag fick upp i huvudet var Fallout 2, wasteland... Alla hus brevid deras hus var som en öken men deras tomt var som en grön oas med massa gröna buskar och träd.

Jag och Mats tog en liten tur i stan och märkte att det var väldigt mycket konstigt folk. I de andra städerna vi varit har det varit väldigt lite om ens några uteliggare eller liknande folk, men här är de överallt. Riktiga Hobos!
På vår lilla vandring längs kajen såg vi massa änder men så plötsligt såg jag en and som simmade under vattnet, sen insåg jag att det var en råtta! ELler inte riktigt en råtta utan en liten bisamråtta, han låg bland sjögräset och käkade och vad fort han åt sen! Väldigt gullig! Vi såg också andbebisar, supergulliga!


Kelowna

Kanadensare är galna i skyltar, speciellt varningsskyltar här är en skylt på gångvägen vid kajen. Det ska tilläggas att hela kajen innan har varit tiles (alltså typ små tegelstenar), vilket inte varit speciellt jämnt...

Liten bisamråtta


Änder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0