Agility

Idag har jag och Nellie varit på vårt andra kurstillfälle i agility. Det går superfint, det är matte som inte hänger med i svängarna och snarare hämmar Nellie än tvärtom.

Vi har redan gått igenom tunnlar, hopphinder, slalom, längdhinder, balanshinder och vippbrädan. Vippbrädan tror jag blir den som blir svårast. Men eftersom jag tänker satsa först på hoppklasser, där den inte är med, så tar vi den som den kommer.
Slalomet är hon riktigt duktig på trots att vi inte övat!

Jag har nu dessutom mailat om koden till hindercontainern så jag kan åka dit och öva när jag vill, så jag hoppas den kommer snart!

Det är en tävling på nationaldagen, men det känns lite tidigt, det är bara en månad dit och vi har ju knappt satt i gång. Däremot i början på augusti är det tävlingar i stockholmsområdet som känns ganska intressanta! Vi får se :)
Hur som så kommer jag ta tävlingar som träningar och göra det för skoj skull och se hur det går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0