Tårtor

Det har varit lite dött här ett tag. Jag har bara inte haft lust att blogga, men nu ska det bli ändring, ny månad, nya tag!
Igår var jag och Mats uppe i Uddevalla och satte på de sista plåtarna på Britta och sedan var det höstmöte där jag hade bakat dessa underverk. De blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Marsipantäcket hade jag köpt färdigt, men jag tyckte det såg smutsigt ut och hade dessutom hack i sig! Inte köper jag de igen! Jag hade bara tänkt göra en, men så blev bottnen så tjock så det kunde bli fyra bottnar så jag gjorde två och då var det knappt med grädde, så gräddtårtan blev lite.... si så där. Men jaja, goda var de! Apelsinsockerkaka med passion och mango mousse som fyllning och ena var täckt med marsipan och andra med cirtongrädde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0